5 september 2009

Potatis och morot

Viggo har just mumsat en något sen lunch. Idag mummsade han potatis och morotspuré. Det tyckte han om för han åt upp HELA burken:) Jag gillade också den här purén för den var något lösare vilket gjorde det lättare för Viggo att få i sig. Jag har tänkt att Viggo ska börja få två "riktiga" mål mat om dagen utöver amningen, en gröt portion antingen morgon eller kväll/eftermiddag och en mat-puré antingen lunch eller till middag. Idag fick han alltså puré till lunch så då blir det gröt ikväll innan han skall gå och sova.

Jag har tänkt att vi skall försöka få in lite stadigare rutiner också, skall försöka få upp Viggo lite tidigare på dagarna (ett lyxproblem, jag vet) och så blir det nattning kl 20:00 så att jag och Stefan får lite egentid på kvällarna. Skall även försöka få in lite sovrutiner under dagen, att han sover 2 korta stunder på fm och em eller ett halv långt pass mitt på dagen. Operation: RUTINER börjar alltså hos oss idag :)

Nu ligger Viggo i baby gymmet inne i sitt rum och leker av sig lite, sen kanske han vill sova lunch en stund för att sedan vara vaken tills kvälls gröten och nattningen, vi får se hur det går. Vi ska försöka iaf:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)