25 september 2009

Innebandy

Om ca 1 timme kommer S hem, då blir det en snabb middag för att sedan packa in hela familjen i bilen och åka ut till H-sund för att heja fram eskbrudarna till seger.

Viggo har har haft det kämpigt med magen idag..han har försökt och försökt att bajsa men det går inte. När han satt i mitt knä kände och hörde jag hur han tog i, så då tog jag med honom till skötbordet där jag hjälpte till genom att "trycka upp" hans ben mot magen. Då kom det. Men det gjorde ont för stackars Viggan.. Nu blir det inge mer havregröt på ett tag, ist ska han få prova majsvälling (som tydligen skall vara snäll mot magen) och fruktpuréer. Han äter ju barnmat också, någon som vet vilken sort som är snällare mot magen? Alltså typ majs&potatis, kalvkött osv...Kom gärna med tips!!

Nu ska jag leka lite med gosungen innan pappsen kommer hem! TREVLIG HELG

3 kommentarer:

  1. Nu kommenterar jag igen, det där är väl vårat ämne här hemma. Majs är förstoppande, likaså morot. Banan stoppar också upp lilla magen.
    Katrinplommon är superbra mot en hård mage, vilket du säkert redan vet, päron är också bra.

    Om du ska ge nån gröt så ge med 1-2 tsk rapsolja, det hjälper magen och gör det inte lika smärtsamt.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående talare.

    Linn får alltid katrinplommonpure efter varje portion mat. Så länge hon vill ha mer, så får hon mer.

    Hon hade några dagar där hon var hård i magen, men sedan jag började med katrinplommon är magen i form igen.

    Lycka till ;)

    SvaraRadera
  3. Matilda olofsson2009-09-29 09:10

    Hejj ida, krossad linfrö i gröten gör susen då kan du ha hemma och bara blanda ner lite i gröten, sen kan du även he i lite katrinplommonpure i gröten. detta har funkat bra för barn ja sköter om på sjukhuset me. hoppas allt är bra

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)