28 september 2009

Frånvarande

Jag ahr varit lite frånvarande från bloggen på slutet. Men det ska det bli ändring på nu, det lovar jag!

Idag har vi gjort av med Energi HELA dagen. Det började med att vi (jag och Viggo, S hade jobbat natt så han fick sova) promenerade till Len, Jordan och Nino vid 10:30 för att äta våffel-lunch. Efter en stund kom Lovisa och Melvin och tillsammans tog vi en promenad bort mot ÖB. Det blåste som bara den och vi hann nästan precis hem och innanför dörren innan ovädret bröt lös. Det blåste och haglade för kung och fosterland!

Nä vi var inne fikade vi The och smarriga muffins som Len och Jordan bakat. Vad passar bättre än The när man varit ute i kalla vädret? Barnen lekte och Viggo tryckte en HEL burk katrinplommon puré, jag hade bara tänkt ge honom några skedar för hans hårda mage. Men han ville ha mer, mer och mer och tillslut hade han ätit upp hela burken. Det märktes om inte annat för ungefär 40 minuter sedan då vi var tvugna att byta sängkläder då han bajsat ner sängen. Tänk att det kan ge verkan så snabbt?

Viggo har sovit max 45-50 minuter idag, men han har varit på strålande humör ändå! Han somnade i bilen hem från Len men vaknade efter ca 20 minuter - men var på bra humör! Han har legat och gosat och lekt i sängen och för en stund sedan slog han igen sina två blå. Jag hoppas han har haft det kul och mysigt idag, han har ju världens bästa kompisar, som jag! :)

Lilltrollet idag när vi just kommit hem från Len och Jimmy

1 kommentar:

  1. Sötnöten! Va skönt att han fått tömma magen nu!!

    Vi längtar till torsdag!! PUSS

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)