11 september 2009

Massa mat

Viggo har precis käkat biffstroganoff till lunch, det uppskattades himla mycket av vår lille prins. Iof spelar det inte så stor roll vad man bjuder på för han äter i princip allt. Han har dessutom blivit jätte duktig på att äta, han äter upp ALLT och knappt någonting alls hamnar utanför (förutom när han lyckas snärta till skeden med handen innan jag hunnit fram till munnen). Igår fick han potatis och majs till middag och sedan någon frukt puré till dessert, frukt purén tyckte han mindre om men åt ändå några skedar.

Viggo har de senaste nätterna vaknat några gånger (jag vet inte hur ofta och vid vilka tidpunkter eftersom jag själv halvsover) och velat äta, inte alls mycket men lite grann. Jag anar att det kanske är för att han behöver mer MAT under dagen så jag tänkte prova ge honom 2 mål mat (lunch och middag) och sedan kvällsgröt för att se om det blir någon skillnad (utöver amningen förståss).

Igår somnade han iof kl 18 och klev upp kl 07 så jag ska verkligen inte klaga men det skulle vara himla skönt både för mig och för honom om han somnade ungefär 19-20 och sov HELA nätter igen. De ska tydligen inte heller behöva äta på nätterna nu enligt BVC heller så det kan ju vara bra om man lyckas "ändra" på det redan nu.

En bild från igår då Viggo åt majs och potatis till middag. Jag kan verkligen rekomendera marimekko hakklappen han har på sig (en gåva från moster Hanna), när han har ätit klart sköljer jag bara av den och hänger den på tork i badrummet. Kladdet rinner av hur lätt som helst.

2 kommentarer:

  1. han är såååå söt ida :D

    SvaraRadera
  2. visst är det härligt när dom äter ordentligt :-) leah äter verkligen allt vi ger hon också, supergott tycker hon! hälsa söt-viggo!

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)