24 oktober 2009

Tänkvärt

Att bestämma dig för att skaffa barn – är inget du gör för stunden. Det är att besluta dig att för alltid låta ditt hjärta vara på vandring utanför kroppen.” -Elizbeth Stone

Jag har tänkt på en sak. Det är först när man själv fått egna barn som man inser vad ens föräldrar verkligen menade/menar när de säger att de älskar en. Det är NU jag verkligen förstår känslorna bakom de enormt starka orden. "Jag älskar dig",
visst är det lätt att säga dessa tre ord, men det är inte lika enkelt att beskriva de STARKA känslor och den STORA kärlek som ligger bakom. När man får barn får man uppleva en kärlek man aldrig någonsin tidigare stött på. En kärlek som kommer att finnas där FÖR ALLTID, oavsett vad.

När jag av någon anledning känner mig nere eller när någonting känns tungt, så tittar jag på Viggo och så stannar tiden till. Det där som bekymrar mig spelar inte längre någon roll, det tynar bort samtidigt som kärleken jag känner för Viggo växer och blir större- Det är dig jag lever för, du är mitt ALLT! Allt annat har ingen betydelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)