7 oktober 2009

Höstens första förkylning

Viggan är inte riktigt hundra procentig. Det rinner snor och han hostar ibland. Höstens första förlylning verkar ha besökt oss nu. Men han krigar på och han gör det bra. Guldklimpen min.

Igår kom han aldrig till ro för att sova lunch. Så vi gick ut på en liten promenad och han somnade i vagnen, Stefan mötte sedan upp oss och vi gick på ICA för att handla lite saker. Han fortsatte sova så jag sa att jag kunde gå lite till så han verkligen fick vila upp sig.. Han sov och sov men tillslut blev jag så kall om händerna så vi gick upp. Då vaknade han, fick lasange till middag (hans nya favorit, oj vad han tyckte om det! Han skrek om vi inte var tillräckligt snabba med skeden!!) och sen kl 8 la sig S med honom i sängen, och han somnade på 10 minuter. Sov hela natten (vaknade kl 03 för lite mat), vaknade kl 9, låg och pratade, somnade om och vaknade kl 11. Skönt för hans lilla förkylda kropp att få vila så mkt.

Nu ligger han och sover lunch igen, jag har en fiskgratäng i ugnen som jag ska äta snart. Sena luncher börjar jag bli van vid, vid det här laget:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)