19 oktober 2009

En tanke..

Att inte våga stå för sina åsikter är enligt mig så oerhört barnsligt. Det visar tecken på en enorm omogenhet och osäkerhet. Jag tycker inte att man skall ge sig in i en diskussion/debatt när man inte kan stå för sitt ord. Ännu mer "fel" blir det ju äldre man är tycker jag.

För mig är det en självklarhet att försvara den som står mig nära när han eller hon blir kritiserad för någonting som jag inte tycker stämmer, och jag förväntar mig detsamma tillbaka oavsett vem det är som fäller kritiken!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig i mängder! Kunde inte ha sagt det bättre själv!

    SvaraRadera
  2. I agree. Som vanligt i princip =)

    Har man en åsikt så står man för den, det är inte så svårt =)

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)