9 november 2009

Han drar sig upp!

Milda makter! Min lilla bebis drar sig upp! Jag satte ned honom bredvid vårat vardagsrums bord när jag skulle gå och fixa i köket. När jag kommer tillbaka till vardagsrummet ser jag hur han tar tag i bordet och reser sig upp på knä! Jag säger ingenting utan står bara och studerar honom, han försöker ställa sig upp men sockarna gör så att han halkar undan med benen.

Det har hänt så himla mycket på kort tid!

Viggo 7:månader:
  • Reagerar på ljud (vänder sig om när man ropar på honom)
  • Vänder sig från rygg till mage, och från mage till rygg
  • Tycker om att suga och bita på tårna när han ligger på rygg
  • Kan sitta själv
  • SPRINGER runt i gåstolen och river ner allt han får tag i
  • Äter barnmat sedan 3 månader tillbaka, han ÄLSKAR mat!
  • Står på alla fyra och gungar fram och tillbaka
  • ålar/kryper/drar sig fram, det går inte fort men fram kommer han
  • Drar sig upp på knä med hjälp av tex vardagsrums bordet
  • Har fått 1 tand
  • Säger "pappapappa"
  • Sträcker upp armarna när han vill att man skall lyfta upp honom
  • Går och springer runt när man håller honom i händerna
  • Har otroligt bra finmotorik: Han ser minsta lilla smula och skall bestämt nypa tag med pekfingret och tummen
  • Vill gärna hålla i vällingflaskan själv
  • ÄLSKAR att bada diskho;)

4 kommentarer:

  1. mojmoj ingej2009-11-09 18:34

    hej hopp
    viggo sa ju mojmoj i söndags, jag hörde det alldeles bestämt :) kram på er alla

    SvaraRadera
  2. Men gode värld, lilla Viggo blir stor!

    SvaraRadera
  3. Annika på mammas jobb2009-11-10 19:42

    Ja, tänk vad tiden går fort. Njuuuut av varje dag, för poff och plötsligt står en trotsig tonåring där, och man tänker "vart tog den lilla vägen?". Fantastiskt vad sööööt Viggo är!!!! Kanske jag har skrivit detta förut, men kul blogg att läsa!!!

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)