12 november 2009

Barnmat för HELA slanten!

Moster Hanna kom och överraskade oss för en stund sedan, jag och Viggo var precis på väg ut till affären för att handla barnmat (som jag skrivit sååå många gånger, men nu tog jag äntligen mig i kragen!!) så han slipper leva på mosad potatis ;) Men då sa Hanna att hon kunde ta Viggan på en promenad så fick jag ta hennes bil, vilket var super bra för då kunde jag handla mycket mer! Så nu har vi fyllt på Viggos skafferi = 375:- fattigare.

Det känns skönt att ha allting hemma nu när vi skall försöka få in rutiner. Det kommer dock vara svårt ibland med tanke på att det är mycket matcher på eftermiddagar/kvällar, men det ska nog gå.

Dessa är rutinerna jag vill ha/ändra på:
  • Gröt på morgonen SENAST kl 08:00 - Nu kan han ju sova ända till 11-11:30 om han så vill, vilket innebär att han missar morgongröten vilket säkert bidrar till att han blir lite hungrig och vill amma under natten.
  • Lunch kl 11:00
  • Mellis kl 14:00
  • Middag 16:30-17:00
  • Gröt eller välling 19:00
Självklart kommer det inte gå att följa till klockslagen men på ett ungefär i alla fall. Han kommer säkert sova bättre på natten om han har någorlunda matrutiner under dagen.

3 kommentarer:

  1. varför rubba det braiga rutinerna med sovmorgon till 11, rena drömmen ju ;)

    SvaraRadera
  2. Haha ja den trötta sidan av mig håller med dig Elina!;) Men jag tror det kan bli jobbigt för honom sen när han börjar på förskolan om han är van att sova till 11-12.

    SvaraRadera
  3. Exakt så där ser Ninos rutiner ut.
    Fast han äter gröt redan vid 7, så han hinner ibland med ett litet förmiddagsmellis vid 9.30-10 innan lurren.

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)