14 februari 2009

Grisarna bjöd upp till dans

Vi vann mot City, 5-4 i förlängning. Dock tycker jag att vi skulle ha vunnit utan förlängning. Men city lyckades peta in ett skitmål så vi fick ge dem 1 poäng.

Efter förra seriematchen mot City (som vi också höll på att vinna) blev vi anklagade för att spela "grisinnebandy", och att vi bara slog långbollar. Vad ska de skylla på nu? Jag måste då säga (och jag VET att många håller med mig) att City var kassa igår, tabbe efter tabbe som vi tog vara på och gjorde mål. Deras "stjärnor" märktes knappt och de missade chans efter chans. Så vinner man inga matcher.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta kan ha bidragit till att citys serieseger ej går i uppfyllelse. Detta är nog den skönaste vinsten på länge, och en sak är säker: nöff nöff, Grisarna bjöd upp till dans!

Jag är stolt över våra tjejer.

/ Ida

3 kommentarer:

  1. city ar dom basta. Ersboda hade bara tur denna gang.

    SvaraRadera
  2. Det tror jag det finns delade åsikter om

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)