1 augusti 2009

Trettioförsta Juli

Idag (eller egentligen igår, men jag är ju fortfarande vaken så det blir idag) den 31:a Juli är det exakt ett år sedan vi fick veta att du skulle komma till oss. Tänk, ett helt år har gått!
Det var en solig sommar morgon, jag minns såväl att jag (efter lite tjatande från Len)tog med mig testet in till badrummet. Stefan satt i datarummet knappandes på datorn, helt ovetandes att jag i samma stund kissade på en sticka, en liten sticka som inom några månader skulle förändra vårat liv för alltid. 2 minuter skulle det ta innan det visade ett +..... Det var de 2 längsta och mest spännande minuterna i mitt liv.

Jag minns såväl att jag efter EXAKT 2 minuter kikade på testet som låg på toalett golvet, jag tyckte att jag skymtade ett +, jag tog upp testet för att kolla en gånng till. Det ÄR ett +! Min kropp fylldes med adrenalin och jag ropade på Stefan som kom springandes, jag kommer svagt ihåg att han ropar någonting i stil med "Är det testet?!". Jag visade honom stickan och han ler och kramar om mig.

Den magiska stickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)