10 augusti 2009

Kan inte sova

Just precis, kan inte riktigt sova. Viggo somnade kl 21 igårkväll och vaknade nyss för lite mat, och somnade om när han ätit klart, det gjorde inte jag. Det är så varmt inne i sovrummet. Vi skulle haft oss en takfläkt.

Igår natt drömde jag en dröm (läs: mardröm). Jag drömde att jag var höggravid och skulle gå igenom en förlossning IGEN. Jag minns att jag i drömmen skriker "NEEEEEJ JAG VILL INTE, HUR KUNDE JAG VARA SÅ DUUUM!!". Tyvär Viggo, det blir ingen lillebror eller lillasyster på bra länge, mamma får fortfarande kalla kårar;)

Missuppfatta mig rätt. Att få vara med om en förlossningen är det coolaste jag varit med om någonsin. Och jag måste erkänna att jag faktiskt nu när jag tänker tillbaka längtar lite tills nästa gång. Det är så häftigt! När allt är över och de lyfter upp det lilla miraklet på ens bröst, man håller om det lilla knytet och känner den där lilla lilla yttepytte rumpan som ryms i handflatan. Ja, ni som varit med om det vet vad jag menar, och ni som kommer vara med om det kommer förstå vad jag menar:) WHAT A FEELING

Just nu ligger min lilla skatt och sover bredvid min stora, jag måste krypa ner bredvid dem och snusa lite. Mina älskade pojkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)