11 augusti 2009

Gröt

För en stund sedan satte jag ner Viggo i gåstolen och gav honom lite kvälls gröt, jag tänkte att han skulle samarbeta bättre om det fanns lite leksaker att pyssla med. Det gick väldigt bra! Han mumsade glatt i sig några skedar. Från och med nu kommer han få gröt på kvällarna, då kanske jag inte blir lika "låst" utan kan åka iväg och vara borta en längre tid än vad jag kan nu. Han skall också få börja äta "mat" på dagarna. Jag tänkte att en dags meny kan se ut ungefär såhär:

Frukost
- Bröstmjölk/ersättning
Lunch - Mosad potatis med smör
Middag - Barnmat samt efterätt
"Kvällsfika" - Gröt

Självklart kläms det in lite amning emellan målen när det behövs.

Viggo precis efter han ätit gröt. Barn MÅSTE få kladda när de äter.
Det är min filosofi!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)