11 april 2009

Pojkarna sover...

..Och jag är vaken:)

Första natten hemma tycker jag har gått himla bra ändå, många blöjbyten och lite amning. Nu ligger Stefan i sängen och ska få sova några timmar innan vi ska upp och göra oss i ordning för dagen. Viggo ligger och myser i vagnen, han håller på att lära sig tutta. Det går bra men han tappar den ofta och blir ledsen, så jag springer lite emellan:)



Idag är vi bjudna på påsk middag hemma hos mamma och pappa. Så trevligt och lyxigt att få maten serverad tycker jag!:)

Nu kurrar det i min mage, ska gå och se vad som finns i skafferierna..hehe!

9 kommentarer:

  1. hej nygren!kan inte hålla mig från att kolla och internet på mobilen funkar fint:) han är ju bara för söt ida, hoppas han är snäll med er nu;)

    SvaraRadera
  2. Annika på mammas jobb2009-04-11 09:11

    Åh, vad fin han är! GRATTIS PÅ ER och ha en underbar påsk!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt han verkar ha det :)Hoppas ni får en trevlig kväll hos din mamma och pappa. Glad påsk på er alla tre i familjen nu :)

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte se mig mätt på honom, så pluttig och söt!

    SvaraRadera
  5. grattis grattis!! ni ser ut att ha de himla bra.. vi myser i solen och har det bra, ser fram emot o traffa lille viggo... kramar

    SvaraRadera
  6. Varför ska man lära barnen ha tutte direkt dom kommit ut? Är det inte bättre om dom klarar sig utan den till att börja med? Det är ju så svårt att vänja av dom sen!

    SvaraRadera
  7. Till Jessica:
    Som 2 barns mamma kan jag med erfarenhet säga att vissa barn har ett sånt enormt sug behov redan från start, och att låta dom snutta på bröstet tills dom blir lugna och somna kan göra så att brösten bokstavligt talat blöder och får stora sår! Så var det för mig. Så för att slippa vara en levande napp så får man ta nappens avvänjning när den dusten väl kommer. Sen gör alla som dom själva vill, det är väl underbart att vi lever i ett fritt land där man gör det som passar bäst för just sin lilla familj =)

    SvaraRadera
  8. Vill önskar mamma Ida och pappa Stefan grattis till den helt fantastiskt fina pojken!!
    GraTTis!!


    Stina Berglund

    SvaraRadera
  9. Sedärja, första personen som ska kommentera om era val. Varför är det så typsikt hos en mammablogg?

    Han är underbart söt och kan tänka mig vilka stolta föräldrar ni är. :)

    Kram bella

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)