30 april 2009

Milkscreen



"Alla vet att man inte ska dricka alkohol när man ammar. Trots det så dricker många ammande mammor ett glas någon gång under sin amningsperiod. Med Milkscreen, ett enkelt test som visar om du har alkohol i bröstmjölken, kan du alltså avgöra när du kan amma ditt barn igen efter att du druckit alkohol."

Hallå?! Varför ska det ens finnas produkter som faktiskt (enligt mig) uppmuntrar kvinnor till att dricka alkohol under amning? Själv har jag och kommer ha noll tolerans mot alkohol under HELA min amningsperiod, det är ju faktiskt bara några månader av sitt liv. Usch vad jag kan bli arg.

Jag vill understryka att jag självklart tycker att ALLA får göra som de själva vill. Jag vill inte sitta med någon pekpinne och säga vad som är rätt och fel. Det vet man bäst själv. Jag vill bara visa var jag står och att jag tycker det är DUMT att sälja sådana produkter som faktiskt kan uppmuntra ammande mammor att dricka. Detta visar bara att människan i princip kan göra allt för att tjäna pengar...

1 kommentar:

  1. Kunde inte sagt det bättre själv!

    Jag har också nolltolerans under hela amningen.
    Jag siktar på ett glas rött nån gång runt jul =) Haha

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)