16 mars 2010

Mycket vill ha mer

Jag kom på mig själv idag när jag läste om föräldrar vars barn sover väldigt dåligt eller i värsta fall ingenting alls på natten. En del barn äter 3-5 ggr/natt. Detta måste vara FRUKTANSVÄRT frustrerande och jag tror att jag själv hade blivit fullständigt galen om jag var i den situationen.

Iallafall, jag har flera gången suckat och stönat de senaste gånger när Viggo vaknat på morgonen nu när han börjat vakna tidigare vilket är 07:30, men då ska det tilläggas att han sover ju från 19:00 - 07:30 UTAN att vakna och äta en endaste gång. Det kan ju faktiskt inte bli bättre. Ändå suckar jag på morgonen och blir lite småsur då jag vill fortsätta sova.

Jag ska sluta och sucka, det finns alltid de som har det värre (nu när jag tänker efter så har ju jag det inte "dåligt" på något som helst sätt) och det finns de som aldrig får möjlgheten att gå upp med sitt barn.

Det är ju detta jag lever för och älskar av hela mitt hjärta, så varför gnälla? Skärpning nu Ida Nygren Abrahamsson!

2 kommentarer:

  1. Haha vad SKÖNT att läsa någon från "andra sidan" som kan känna med oss som har barn som sover dåligt. Jag kan bli knäpp på er som har barn som sover gott hela nätterna, men det är BARA avundsjuka! :)

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående Ida, man blir så avundsjuk på er som har barn som sover.

    Men alla har rätt att klaga för man kan bara utgå från sig själv och sina egna barn. Om du är van att få sova till 09 och helt plötsligt måste stiga upp 07 så självklart kan man få klaga lite då :-)

    Som svar på det du skrev så fösöker vi nu med extra matiga mellanmål, hoppas att det ska ge resultat under nätterna.

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)