9 mars 2010

Cykelvagn

Jag och Stefan har pratat länge om att vi vill köpa en cykelvagn till Viggo, och oss själva naturligtvis. Jag har surfat runt på olika sidor och hittade för en liten stund sedan en sida med 2 stycken, enligt mig väldigt fina, enkla och smarta cykelvagnar till ett riktigt bra pris dessutom! Den ena kostar 2495:- och den andra 1595:-

Båda vagnarna är så kallade dubbelvagnar vilket innebär att 2 barn ryms, eller ett barn och massor med shopping påsar ;)

Den enda stora skillnaden jag kan se mellan dessa vagnar är att den dyrare är lättare att flytta mellan olika cyklar, man behöver alltså inte montera fast speciella fästen på cykeln för att montera fast vagnen utan den kan enkelt kopplas loss och på. En annan skillnad är att den lite dyrare vagnen är gjord i aluminium vilket innebär att den är något lättare samt att den inte rostar.
Vagnen för 1595:-

Vagnen för 2495:-
Båda vagnarna är kombinerade barn, cykel och joggingvagnar vilket gör att du ej behöver tänka på att släpa med den "vanliga" vagnen när du cyklar ner på stan i sommarvärmen ;)
Dessa vagnar finns att beställa HÄR, dessa priser är vinterpriser och gäller fram till 15 Mars.

3 kommentarer:

  1. Åh, vi som också söker efter en cykelvagn. Nu när solen tittar fram så kanske det är dags att investera. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag rekommenderar cykelvagnarna som de säljer på coop. Brukar få in dom när sommaren närmar sig. Vi och flera vi känner har en sån och tycker de är super. Vi har en vanlig som inte är kombinerad varnvagn med det finns båda varianter, Billiga är de oxå! Jag har hört att de i aluminium kan vara "för" lätta och lättare påverkas av vind, men vet inte om det stämmer. Gissar på att kostruktionen av stommen är avgörande för det, så det kanske inte ligger någon sanning i det.

    SvaraRadera
  3. det är bra att ha en som inte är bökig att flytta emellan cyklarna, för tänk när gudmodern vill köra!

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)