26 juli 2009

Stackars lilla Viggo

Dagen har spenderats med vår andra familj Lindqvist/Andersson. Den började med att Stefan tog med sig Jordan till ICA Maxi för att fylla på vår kyl och frys, jag och Viggo hängde med Len och Nino under tiden. När de kom hem lagade vi tacos tillsammans vilket var lika gott och trevligt som alltid! Efter middagen har jag och Len surfat lite (läs väldigt mycket) på diverse hemsidor för att leta fina höstkläder till våra barn. DET FINNS MYCKET!

Vid 22 tiden fick Viggo ett mer eller mindre hysteriskt skrik-il. Han skrek och grät på ett sätt vi aldrig varit med om tidigare, efter att ha gått och burit honom en stund lugnade han ner sig. Vi värmde lite ersättning som han fick slurka i sig, han var ju hungrig stackarn! Trots att han bara 15 minuter tidigare ätit från båda mina bröst. Jag funderar på att redan nu börja introducera smakportioner, jag märker ju att han inte blir mätt av mig. Jag känner själv att jag inte alls har lika mycket mjölk nu som när han var alldeles nyfödd. Han blir ju trots allt fyra månader om tretton dagar.

För övrigt så har jag ett bra bantnings tips, börja amma (hehe)! Nu väger jag mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid och jag har hört att amning ska göra susen för vikten, jag har ju inte ens börjat träna än ;)

Viggo och jag under en mysig matstund idag

2 kommentarer:

  1. Åååh! Varför kan inte jag också få tappa massa vikt när jag ammar?! Jag rör mig ingenstans på vågen!!

    SvaraRadera
  2. Vad glad att du ändå står still, jag går stadigt uppåt ;)

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)