25 juli 2009

Alla är olika

När jag var gravid med vår guldklimp sa folk hela tiden: "passa på att sova och vila upp er nu för sen kommer ni inte få sova". Visst, de 3 första veckorna var kämpiga på grund av hans mage, men nu för tiden och så långt jag kan minnas somnar han vid 23 och sover till 07-08:00, äter, somnar om och sover till 11-12 tiden. Han sover också middag ett långt pass ungefär mellan 16-18. Så svara mig snälla, var är denna STORA brist på sömn som alla tjatade om innan?

En annan sak folk tjatade MYCKET om var: "Men OJ så mycket kläder ni har!! Köp inte mer nu!!". Jag är SÅ GLAD över att vi har just MYCKET kläder till Viggo, för det första så spyr/bajsar/kissar han ner säkert 3-4 bodys/dag och vi använder säkert 2-3 spy handukar, och för det andra så har vi ingen egen tvättmaskin i lägenheten. Hade vi inte haft så mycket kläder som vi har så hade vi fått springa upp och ner i tvättstugan (4 trappor) en gång/dag, och den tiden lägger vi hellre på varandra.

Det jag vill komma fram till med detta inlägget är att man ska inte lyssna så mycket på vad andra säger. Man vet själv vad som funkar bäst för sig själv och sin familj, och det som funkar för oss kanske inte funkar för andra. Alla är olika, men det är fortfarande viktigt att vi respekterar varandra trots att man kan ha olika syn på saker och ting. Det finns inget värre än att känna sig orespekterad och förbisedd, speciellt när det gäller ens barn och familj.

1 kommentar:

  1. Men hej stumpan...
    Gu så härligt det låter med er guldklimp som gillar att sova så mycket!
    Kan säga att det alla sa om att sova mycket innan stämde på mig.. Jag har ju inte sovit en hel natt på ett helt år typ!!!
    så jag är alltid i trans haha! Men kläder är ju det bästa och roligaste som finns att shoppa till våra små. Så kläääääder i massor har vi åsså!
    Är allt bra med dig och din familj??
    kram kram kram

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)