17 juli 2009

PSD

Inatt hade jag väldigt svårt att sova, Viggo däremot sov som en stock. Min sötnos. Jag hade tidigare på kvällen varit inne på ännu en änglamammas blogg, hon väntade tvillingar varav ena dog vid födseln. OM jag minns det rätt så hade han varit död i 2 dagar innan födseln. Den andra tvillingen klarade sig, men dog även han efter ca en månad i vad de trodde/tror (rätta mig om jag har fel) var PSD (plötslig spädbarnsdöd).

Hur mycket kan egentligen människan tåla? Finns det någon gäns? Än en gång beundrar jag dessa familjer som ORKAR kliva upp och leva vidare varje morgon efter att ha varit med om något sånt här...

Efter jag läst igenom denna blogg började jag googla lite om PSD varpå jag läste att det är vanligast att detta inträffar i 3-4 månaders åldern. Viggo är nu lite drygt 3 månader. Från och med nu kommer jag titta till honom 1000 ggr/natt. Men hellre en gång för mycket!

Här kan du läsa mer om PSD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)