28 juni 2009

Tillbakablick 2


V.24

När jag var i graviditetens sista dagar trodde jag aldrig att jag skulle säga detta.....Men jag saknar den, magen alltså. Jag saknar att bara kunna ligga och sova på sidan, jag saknar de allra första sparkarna, jag saknar att få lyssna på de underbara hjärtljuden hos barnmorskan, jag saknar när Stefan pussade Guldklimpen godnatt på magen, jag saknar att kunna äta för 2, jag saknar att bli anfådd i trappen, jag saknar att knappt kunna ta mig i och ur badkaret, jag saknar guldklimpens kullerbyttor i magen.....

För dig som aldrig har varit, eller är gravid just nu låter detta säkert väldigt märkligt och konstigt. Men det är sant:)

LYCKAN och GLÄDJEN man känner över att se detta lilla liv utvecklas till en liten människa är störst av allt. Att se det där lilla leendet när han vaknar, att få ligga och snusa på honom när han sover, att få trösta och hålla honom i mina armar, att ligga och "prata" med honom i timmar...THAT IS LIFE!





Glömde jag säga att jag är lycklig?:)

2 kommentarer:

  1. Nejdu.. ska påminna dig om att du inte saknar den inte i den här värmen, puh.. och särskilt inte när du inte kan sova på nätterna, för att det är sååå varmt så att fönstret måste stå öppet och dom rackarns skatorna lever rövare utanför fönstret och du ska upp å jobba!! (märks det att jag haft en mindre kul natt?) hehe!

    SvaraRadera
  2. idaochviggo2009-06-29 11:03

    Hihi stackare!:) Men jag lovar dig att du kommer sakna den:)

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)