23 juni 2009

Skryta

Nu när min lilla prins sover kan jag passa på att skryta lite;)

Viggo är så OTROLIGT duktig på att sova på nätterna. Varje natt sover han HELA nätter, han brukar vakna mellan 06:00-08:00 men nu de senaste dagarna har han vaknat mellan 08:30-09:00. Då vi går och lägger oss mellan 23-24 resulterar det i ca 6-9 timmars sömn. När man hör om andra som "måste" amma 2-3 gånger/natt känner jag mig riktigt lyckligt lottad:)

Det är inte heller några problem med "nattningen", vi lägger honom emellan oss i sängen och ligger sedan på varsin sida om honom och håller i hans hand. Ibland vänder han sig emot någon av oss och "duttar" lite med sin hand på våra ansikten, ungerfär som att han vill känna att man är där:) På dagarna brukar vi (när vi är hemma, annars sover han i vagnen om man är ute) lägga honom i hans säng och sätta på spel-mobilen, där ligger han och tittar med stora ögon tills han inte orkar mer och somnar. Min lilla älskling!

På tal om sömn så ligger han i skrivande stund och vilar i sin säng. Skulle tippa att han vaknar om ca 45 minuter, vilket passar bra för då kommer morfar och hämtar upp oss. Vi ska hänga på glassgränd hos min mamma och pappa ikväll och se allsång på skansen och mysa. Pappa slutar kl 22 och kommer då och plockar upp oss.

Ett långt inlägg utan bilder, kameran är i bilen som Stefan har. När vi kommer till mamma och pappa ska jag be Nora fota lite så ska jag lägga in:)

2 kommentarer:

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)