5 maj 2010

Chicken for dinner

Idag hade jag som jag tidigare nämnt min universitets handledare på besök. Jag skulle hålla i en aktivitet som både min UNI handledare och VFU handledare skulle bedömma mig på. Det gick super bra! Jag fick bra och mycket beröm från båda två vilket känns skönt. Nu kan jag pusta ut! Var lite nervös igårkväll innan jag skulle sova.

Moster Hanna och Adde joinade oss på dinner ikväll. Hanna hade köpt med sig ingredienser och lagade en supergod kycklinggryta med kokosmjölk och ris. Nyttigt och fräsht vilket passar utmärkt då jag (försökt) starta mitt nya liv!

Nu har gästerna åkt hem och jag och Stefan halvligger i soffan med varsin dator, tvn står på i bakgrunden och Viggo sover. Mina tankar riktar sig mot nästa vecka då Viggos inskolning börjar. Måste gå igenom checklistan, märka kläder, köpa blöjor och allt som hör till. Det känns overkligt men väldigt spännande. Det kommer bli så kul! Kul känns det också att jag har kommit överens med min handledare om att få delta i hans inskolning. Det känns viktigt och väldigt stort för mig att få vara med!

Nu ska jag surfa runt på blite bloggisar och sedan borsta gaddarna och hoppa i säng :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)