26 oktober 2011

S.t.r.e.s.s.a.d

Ca 07:00 Kliva upp, göra mig och Viggo i ordning, ca 08:00 cykla och lämna på förskola, cykla till skola eller jobb, ca 15:00 cykla och hämta på förskola, hem och laga mat, städa, leka, ca 17:00 äta mat, bada/duscha, ca 19:30 natta V, plocka bort middagen, hänga tvätt.

Sådär ser mina dagar ut varje dag. Någonstans under denna tid är det även meningen att jag ska plugga, vara en fantastisk och pedagogisk mamma, vara flickvän, träffa vänner, träna och ta hand om mig själv. Hur är det tänkt att man ska hinna egentligen? Hur gör ni andra?? Jag behöver fler timmar på dygnet, typ 10. Sen behöver jag fler lördagar och söndagar...

Hinner knappt andas.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår din stress, för oss är det likadant. Både jag och Jonas jobbar heltid och för att Amanda ska få kortare dagar på förskolan hinner vi knappt ses på kvällarna. Just nu prioriteras tex träning bort nästan helt och det är verkligen trist. Man får försöka hitta sina vardagsknep för att orka med och att se saker och ting från den ljusa sidan hjälper. Kram och försök hinna andas, det är rätt viktigt ;)

    SvaraRadera
  2. 9-18 jobb, 19.30-22 träning, varje lördag jag inte har match jobb 9-15...............

    Livet suger att det är så mkt jobb o annat !!

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)