30 oktober 2011

Kära 15 åriga jag


Kära 15 åriga jag!
Livet kan vara tufft ibland, jag vet. Du är 15 år gammal, lite osäker i dig själv, skolan är tuff och du hänger ihop med någon som inte är snäll mot dig. Du kommer att känna dig vilsen och göra dåliga val. Din familj och dina vänner kommer att bli oroliga. Men fortsätt att kämpa! He inte upp! Du kommer att bestämma dig och livet kommer vända. Du kommer att gå ut 9an med klart godkända betyg och du kommer börja på gymnasiet. Vänner och "helgaktiviteter" kommer vara mer intressant än plugget, men även gymnasiet kommer du att klara.

När du är 17 år kommer du att träffa någon (din syrras kompis, komiskt va?!). När du är 23 år blir du mamma. Ja, det är sant!! En solig vårdag i April kommer du att för första gången möta världens finaste prins, han kommer att ta över ditt hjärta. Din kärlek till honom kommer att bli magisk, jag lovar dig. Det går inte att förklara.

Du kommer att ha 3,5 års universitetsutbildning och familj innan du är 27 år gammal. Du kommer att träffa vänner (som du i och för sig är lite rädd för i början...) som för alltid kommer att ha en stor plats i ditt hjärta. Du kommer att ha en fin relation med din mamma, pappa och systrar. De kommer alltid att finnas där för dig och din familj. I vått och torrt.

Kära 15 åriga jag, jag är inte stolt över vissa saker du kommer att göra, och vissa val du kommer att välja. Men jag vill ändå säga TACK, för det är trots allt allt det där som kommer att forma dig, till mig, och den jag är idag.

Kära 15 åriga jag, Jag älskar dig! / Jag

1 kommentar:

  1. Åh Ida, jag vet inte varför, men detta du skrivit träffade rakt i hjärtat mitt, kanske för att man själv har tonårsdöttrar...Fint skrivet iallafall:)

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)