6 oktober 2011

Bandsaga

Somnade när jag nattade V igårkväll, vi hade supermysigt och låg och lyssnade på mina gamla bandsagor och tittade i de tillhörande böckerna. Det är orignal inspelningarna från filmerna Djungelboken, törnrosa, lilla sjöjungfrun, lejonkungen, tomtens julverkstad och många, många fler disneyfavoriter. Antingen kan man titta och följa med i bilderna och texten eller bara lyssna på sagan och skapa sina egna bilder i fantasin. Perfekt för den som håller på att lära sig läsa!

För utom disneys så har vi även ett hundratal Astrid lindgren, televinken, kamomillastad och mycket mer. Ett helt sagobibliotek:)

Jag kommer ihåg att jag fullkomligt ÄLSKADE att lyssna på dessa sagor, jag kan varenda replik och får nästan rysningar när vi lyssnar.

Ett julklappstips kanske? För visst finns det fortfarande bandsagor att få tag i?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)