28 augusti 2011

Haircut


Min lilla, lilla kille som plötsligt blev så stor efter klippning! Superfint blev det men jag älskar ändå hans blonda lockar, det ska få växa ut igen men det var så tjockt, slitet och tovigt. Han har så tunnta hårstårn (men många!!) så han får lätt sovbuske :) Håret fick växa under sommaren för att skydda så mycket som möjligt från sol.

Vi sov til 11:30 idag hela familjen. Inte så konstigt med tanke på att V vaknade ledsen kl 21 igår och kunde inte somna om, tror det kändes konstigt för honom att inte vakna och vara hemma. Så han fick sitta uppe i soffan och titta på film med Jordan medans vi andra spelade spel. Tror han somnade igen vid strax över tolv. Inte så konstigt att han var trött imorse.
Idag försöker vi förbereda och peppa honom för förskolestarten imorgon. Han längtar och jag tror att det kommer gå jätte bra. Men man vet ju aldrig, han har ju haft ett tre månaders långt sommarlov så det vore inte så konstigt om det kommer kännas lite tokigt. Skönt iaf att han får korta dagar denna vecka.. En mjukststart.
NU ska jag dammsuga, skura golv, vädra och byta sängkläder. Jag skickade ut killarna till äventyrslekparken så att jag kan jobba effektivt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)