18 januari 2011

Mitt hjärta gråter.

Tänk dig att du har ett litet barn, knappt två år som varje dag tvingas leva med extrema smärtor. Smärtor pga att hela kroppen täcks av väldigt svårläkta blåsor och sår. Varje dag tvingas du lägga om varje sår på hela kroppen 2-3 ggr och dessutom bada/tvätta rent med klorin. Allt detta samtidigt som ditt barn ropar "mamma" och skriker av smärta. Sjukdomen från helvettet heter "Epidermolysis Bullosa".

Här kan ni läsa om lilla Elly som varje dag lever med denna hemska sjukdom. Det är Ellys mamma Emelie som sitter bakom tangenterna och delar med sig av deras något annorlunda vardag...

INGET barn skall måsta gå igenom någonting så fruktansvärt som det här! Jag blir så j*vla arg när jag läser om detta så jag vet inte var jag skall ta vägen! Många säger att allting händer av en anledning, att allting har en mening. Men vad FAN är meningen med detta!!?? Kan NÅGON ge mig ett svar?!

Snälla, snälla du klicka in på Ellys sida och skänk en liten slant i forskningen om EB. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Dagens tanke: Var tacksam för det du har. Det finns de som har det värre......

1 kommentar:

  1. och här sitter man o klagar på nån ynka liten magsjuka, förkylning eller influensa... huvva.. håller med dig ida, det finns verkligen de som har det mycket, mycket värre!!

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)