23 januari 2011

Dag 1 - Det här är jag

Anna utmanade mig, och jag tar mig självklart an utmaningen! Varje dag ska jag skriva om dagens tema.

Ida - Gatans skräck
Det 14e Augusti 1986 föddes jag på Umeå BB. Kl var 08:06 på morgonen om jag minns rätt. Jag växte upp till en liten dam med STOR vilja som mer eller mindre torterade Hanna (storasyster) dagarna i ända. Gatans skräck kallades jag på vår gård, när jag kom ut gick de andra barnen in. Rymde jag inte från dagis eller kissade i mammas sko så smög jag in till grannen och rensade deras skafferi på kakor. Jag gillade sötsaker då också. Börjar ni få en uppfattning?

Jag växte iallafall upp som alla andra barn, började högstadiet på Ersängsskolan och fick vänner som fortfarande har en stor plats i mitt hjärta trots altt vi nu mera aldrig ses. Jag hade ett tufft år under åk 8 men är så grymt glad att jag hade vänner och familj som satte stopp och drog mig tillbaka. Jag började gymnasiet (Hotel & restaurang programmet med inriktning kock) och levde loppan med vänner varje helg. Under min gymnasietid träffade jag Stefan som fångat mitt hjärta långt mycket tidigare. Jag lärde känna min bästa vän Len, trots att jag var rädd för henne till en början. Tog mig månader innan jag vågade åka dit första gången. Trodde ni inte om gatans skräck va?

Jag jobbade 3 år (1 på vattenfall och 2 på förskola) innan jag började plugga till Lärare på Universitetet. 31a Augusti 2008 förändrades mitt liv på ett magiskt sätt, jag skulle bli mamma! Exakt 9 månader senare fick jag för första gången träffa min guldklimp. Kan livet bli bättre än såhär?

Snart har det gått 2 år sedan den bästa dagen i mitt liv. Jag och Stefan är inne på vårt 8e år tillsammans och jag har drygt 1,5 år kvar av mina studier. Livet ligger framför mina fötter, jag har så otroligt mycket att se fram emot - bygga hus, ta examen, få jobb, familjen, bröllop, resa, framtida syskon till V?

Vid 24 års ålder är jag väldigt nöjd med vad jag har. Fantastisk familj och världens bästa vänner. Jag försöker att njuta i nuet och värdesätta de som står mig nära.

Det här är jag, Ida Therese Nygren Abrahamsson.






Jag utmanar: Elina Stenberg, Mall, Szkl, Bella

3 kommentarer:

  1. hahaha, gatans skräck är ett understatement! snacka om att jag var rädd när vi var små :D

    SvaraRadera
  2. haha! vi behöver inte gå in på detaljer nu va?;)

    SvaraRadera
  3. jag har hållhakar på dig om jag säger så ;) haha

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)