26 januari 2009

Grönsakssoppa, yummie!

Nu sitter jag och smaskar i mig gårdagens grönsakssoppa. Den blev riktigt god och mycket mättande!

Grönsakssoppa
Purjolök
Paprika ca 2st
Morötter ca3 st
Broccoli ca 3 dl
vitkål 3-4 dl
Vitlök
Passerade tomater
1 L vatten
2 buljongtärningar (grönsaks)
Chilipulver
Aromat

Det bästa är att ta i så mycket man själv vill av varje ingridiens. Jag gjorde det utan recept så jag freebasade lite. Ett tips är också att tillsätta röda linser för att få den lite matigare/tjockare.

Ikväll får vi gäster, Johan och Sara kommer hit och vi tänkte se innebandy (Dalen - Umeå City, 19:00) och äta pollykladdkaka med grädde!:)


Ps. Det ryckte i mina shopping fingrar idag när jag var på lindex barnavdelning, men efter ett samtal med Stefan lyckades jag motstå frestelsen, och det känns faktiskt rätt så bra ändå. Starkt Ida! Kanske jag kan lära mig att titta utan att köpa.

/ Ida

1 kommentar:

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)