11 juli 2010

När man inte kan sova..

...kan man göra nytta!

Jag har bytt klädsel på bugaboon, vikt tvätt, proppat diskmaskinen full, sopat golvet, städat undan, sköljt frukt och lagt i skålar, surfat på datorn... Och säkert något mer.

När jag la mig i sängen ikväll/natt kunde jag inte stänga ögonen, jag var/är klarvaken!! Vad ska man göra? Lika bra att kliva upp än att ligga och irritera sig. I skrivande stund ligger jag i soffan med min minilaptop i knäet och njuter av lugnet. Viggo börjar "komma tillbaka" till sitt vanliga jag men är fortfarande lite spak, han kräks när han får vätska. Mat, frukt och tuggbara saker går bra. Men inte flytande vätska. Dock har han faktiskt fått behålla det han drack till middagen *pepparpeppar*

Appropå spya, imorgon ska jag (och pappa hoppas jag) på tvättmaskins jakt! Nu är det bestämt, vi måste köpa tvättmaskin. Dessa fem spydagar har resulterat i mängder med tvätt, och spytvätt vill man ju helst tvätta upp direkt så det inte ligger och luktar. Desamma gäller bajs och kisskläder. Jag kan också tänka mig att det kan vara skönt att ha tvättmaskin när det är höst och speciellt vinter nu när Viggo börjat på förskola, mycket kläder som ska tvättas, overaller som blir nerkissade osv. Så så blir det, idag var vi på Expert och där hittade vi en kandidat, imorgon blir det att besöka Mediamarkt och Elgiganten för att se vad de har för utbud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)