14 april 2010

9 år

En gång i tiden hade jag långt hår. Denna bild är tagen för 9 år sedan, då var jag 15 år gammal. 9 år sedan, det är länge. Tänk vad man har förändrats på 9 år, inte bara utseendemässigt. Inte kunde jag tro för 9 år sedan att jag innan jag hunnit fylla 24 år skulle ha hittat min själsfrände och bli mamma till en prins? Om jag inte hade hittat min själsfrände och fått barn, vad hade jag gjort då? Vem hade jag varit? Det är inte bara min familj som har utvecklats under dessa 9 år, jag har fått lära känna en underbar vän som betyder allt för mig, hon kan mig utan och innan och även om vi ses allt för sällan så finns hon alltid i mitt hjärta och i mina tankar. Du vet vem du är Len.

Undra vad jag gör om 9 år, då är jag 33 år. Då är jag färdigutbildad förskollärare och har förhoppningsvis fått ett jobb där jag storm trivs med mina kollegor. Vi bor i ett fint vitt hus med tomt. Viggo är 10 år och går i 4e klass. Kanske har han blivit storebror? Det är ingen som vet hur vi lever och vad vi har om 9 år, men en sak vet jag och det är att så länge jag har min familj och mina vänner NÄRA så kommer jag vara den lyckligaste och rikaste människan på jorden!

2 kommentarer:

  1. Annika på mammas jobb2010-04-15 17:59

    Åh, vad fint skrivet! Du har så fina värderingar Ida, att inte ta livet för givet och försöka njuta av varje dag! Kram på dej!

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)