12 april 2012

aj law jo

Ikväll när jag nattade V och vi låg och pratade hakade han upp sig på ett ord, han försökte två gånger och sa sedan "hjälp mig mamma", Han har ju lite jobbigt med stamning (upprepning) men detta är första gången han reagerat på detta själv, och bett om hjälp. Vi sa då meningen tillsammans långsamt och då gick det bra.

Ååhh vad jag hoppas att detta ska rätta till sig och att han inte börjar tycka att det är jobbigt att prata och dra sig för att göra det. Jag VET att jag inte behöver oroa mig, att det säkert kommer "växa bort" men det gör ont i hjärtat när man ser honom kämpa så varje gång och när han dessutom känner själv att det är jobbigt...

1 kommentar:

  1. Vad förståndigt av Viggo att be om hjälp och inte bli arg. Det måste ju vara frustrerande att inte få fram det man vill, hoppas att det snart försvinner. Kram på er och ha en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)