25 maj 2011

Vem kommer du att bli?



Världens underbaraste små fötter som vandrar på denna jord. Tänk, om några år (alldeles för få...) är du tonåring. Med stor sannolikhet kommer du ha likadana skor då som nu, bara några storlekar större. Vem kommer du att vara? Vad kommer du att tycka om? Kommer jag att skjutsa dig på fotbollsträningar? Kommer du att spela i ett band? Kommer du bli vegetarian, eller kanske Tillochmed vegan? Kommer du ha det lätt för dig i skolan, eller kommer du måsta anstränga dig mycket mer än de andra? Kommer du ha många vänner? Kanske blir du han de andra kommer till för att få råd? Kanske blir du kär, kommer du våga presentera henne/honom för mig?

Min lilla prins, kan inte förstå hur fort tiden går och att du snart är där. Vem du än blir och vilka val du än gör så står jag, och många andra runt omkring dig alltid vid din sida. Jag vill att du ska bli så trygg så att du vågar gå din egen väg, göra det du tror på och det som känns rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)