8 november 2010

Stackars liten.

Godkväll!
Eftermiddagen har varit slö för min del, jag somnade i soffan efter middagen medan S och V busade, drack välling och nattade. Kl 21:10 vaknade jag av tvn som av någon anledning var uppskruvad på HÖG volym. Jag väckte S som åkte iväg på träning.

Till rubriken, Viggo har under en längre tid kämpats med rejäla hostattacker, de har kommit när han anstränger sig, blir arg/ledsen eller är lite förkyld. Detta tog vi upp med barnläkaren på 18 månaders kontrollen, de tyckte att vi skulle studera honom i ca 1 månad för att se om det går över eller blir värre. Idag har jag samtalat med en av Viggos fröknar som själv har erfarenhet av astma hos små barn, Viggo hade fått en rejäl hostattack idag när han skulle sova ute i vagnen. Tydligen drar luftrören ihop sig pga det kalla luftklimatet vilket gör att det blir svårt att andas och blir irriterat. Hon tyckte vi skulle göra en utredning på honom för att vara på den säkra sidan. Bättre att kolla upp det på en gång än att han ska dras med detta i onödan, om det går att underlätta!

Så imorgon ska jag ringa BVC för att boka tider osv. Mitt lilla hjärta!



2 kommentarer:

  1. Hugo har liknande problem och efter många turer har vi sedan en tid tillbaka kört med pulmicort så fort han visar tendenser till att hostan har kommit tillbaka. Det gör verkligen susen! Sen så har vi även en starkare medicin (airomir) som vi använder vid behov. Vi ska på återbesök inom ett år för att utreda om han har astma. Hoppas att det blir bättre för Viggo snart!

    SvaraRadera
  2. Börja låta han sova inne på dagen.. det fick vi rekommenderat medan Tove va så långvarigt sjuk och jag tror det hjälpte henne lite faktiskt.

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)