22 september 2010

Orka mera!

Det känns så bra att jag kommit igång med träningen nu! Mitt mål är förutom viktnedgång att jag ska bli en piggare och gladare mamma, som ORKAR mera! Endorfiner som är kroppens eget morfin påverkas av träning vilket gör att vi känner mer välbehag. En studie har visat att träning ger ökad koncentration av av endorfiner i kroppen. Jag känner att mitt tålamod har sjunkit vilket i sin tur går ut över Viggo. Och det är inte rätt, därför känner jag att jag måste göra någonting åt det.

Min plan är att utöva någon form av träning VARJE dag. Om det inte blir IKSU så blir det en promenad.

Barns inneboende livsglädje är någonting som är värt att ta tillvara på, förmågan att njuta av stunden, hitta på, fantisera och leka. Barn tycker om att umgås med vuxna som visar ett genuint intresse för dem!

Min solstråle som är min livsglädje

2 kommentarer:

  1. Vilken bra målsättning och syn på träning! Jag håller med om att man får massa positiv energi av träning, det är den bästa drogen. :) Viggo har tur som har en så klok mamma! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra målsättning och syn på träning! Jag håller med om att man får massa positiv energi av träning, det är den bästa drogen. :) Viggo har tur som har en så klok mamma! Kram!

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)