13 februari 2012

Njut varje minut.

Vad skulle du göra om du fick veta att du bara har en månad kvar att leva? Skulle du försöka uppleva dina drömmar? bestiga ett berg? Resa med din familj och dina vänner? Kämpa för någonting du tror på? Umgås och leka med dina barn istället för att ligga på soffan och glo på tv?Säga att du älskar alla du älskar 1347489990 ggr?

Varför ska det vara skillnad på den drivkraften, vare sig du har några månader eller flera år kvar att leva? Jag är så himla dålig på att leva i nuet och ta tillvara på varje minut, på veckorna längtar jag till helgerna då min lilla familj är samlad. På vintern längtar jag till sommaren, och vise versa. De flesta har ju faktiskt ingen aning hur lång tid man har, just därför bör man inte slösa bort den tiden med att längta till någonting annat. Ta tillvara på det du har just då istället, gör det bästa av varje dag så att du när du på kvällen ligger och ska sova kan känna att "Den här dagen är jag nöjd med!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)