12 januari 2012

Hej på kvällen

Ligger i soffan efter en GOD middag! Taco panerad kycklingfilé med fetaostsallad och broccoli. Jag har inte skrivit det men jag är inne på 4e dagen utan kolhydrater (pasta, potatis, ris, mackor), godis och socker och chips och sånt. Grönsaker och frukt äter jag som vanligt, men försöker undvika de som är kolhydratrikast som majs, tomat, vindruvor pga sockret.

Det har gått otroligt bra och jag har inte saknat nåt, förutom godis! Men då är frukt och nötter en bra ersättare. Frukost börjar dock bli så enformigt, ägg, ägg och ägg. Känner mig snart som ett ägg. Kom gärna med förslag! Finn Crisps ska jag köpa, som man kan äta med keso eller Philadelphia... Men jag vill gärna ha ner tips :)

3 kommentarer:

  1. LCHF-pannkakor och Avokadosmoothie är heta tips. Sen finns det ju massor att göra med äggen, omeletter tycker jag är bra, med bacon, skinka osv :)

    SvaraRadera
  2. Jag brukar göra en smoothie på:

    1 dl grädde
    1 dl turkiskt youhurt
    1 dl hallon
    och en svätt kolsyrat vatten!

    Mixa! MMM=)

    SvaraRadera
  3. zalina igen :)2012-01-12 22:20

    Jag och M testade även LCHF pannkakor igår med fiberhusk, mycket goda. Dom vart fluggiga som amerikanska pannkakor =) googla recept!

    SvaraRadera

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)